زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان
سرخط خبرها

نظارت بر بازار لوازم تحریر در آستانه بازگشایی مدارس | گرانی بیشتر از گران‌‌فروشی + فهرست قیمت

  • کد خبر: ۱۲۵۴۶۴
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
نظارت بر بازار لوازم تحریر در آستانه بازگشایی مدارس | گرانی بیشتر از گران‌‌فروشی + فهرست قیمت
خرده‌فروشان موظف‌اند بر اساس فهرست قیمت اتحادیه، نوشت‌افزار بفروشند. همچنین موظف به درج قیمت روی کالا و در دید عموم هستند.

طنین‌همتی|شهرآرانیوز، امسال بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا و به‌دنبال آن تعطیلی مدارس، رونق نسبی به بازار لوازم تحریر برگشته است. اما این دو سال قیمت‌ها در بازار لوازم تحریر تغییر چشمگیری داشته است که مسلما بر میزان تقاضا هم تأثیر می‌گذارد.
خرده‌فروشان موظف‌اند بر اساس فهرست نرخ  اتحادیه، نوشت‌افزار بفروشند. همچنین موظف به درج قیمت روی کالا و در دید عموم هستند.
امروز ۲۲شهریور، دوربین شهرآرانیوز با گروه بازرسی اتحادیه لوازم تحریر مشهد و سازمان صمت همراه شد. پاساژ شهمیرزاد مشهد در بولوار قرنی، از پاساژهای قدیمی عرضه لوازم تحریر در مشهد است که بازرسی و نظارت در آستانه بازگشایی مدارس در آن صورت گرفت.

کارشناس بازرسی اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز گفت: بازار نوشت‌افزار در این دو سال کرونا رونق نداشته است. به‌طور معمول در بازرسی ما نرخ مصوب رعایت شده است. در این صنف تخلف‌ها بسیار جزئی است، اما مسلما درج قیمت روی کالا و ارائه فاکتور از الزامات فروشندگان است که باید رعایت شود.
مرتضی محمدی گفت: مردم حتما باید به اصلی‌بودن کالا توجه کنند و باتوجه‌به اینکه اجناس ایرانی در بازار کالا بیشتر شده است، تشخیص جنس تقلبی و اصل راحت‌تر است. مردم سعی کنند از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند و از خرید از دست‌فروشان و فروشندگان فصلی که اتحادیه به عملکرد آن‌ها اشراف ندارند، خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه فروش لوازم تحریر در مدارس به بهانه اینکه لوازم یک‌شکل باشد، از نظر قانونی تخلف است، تصریح کرد: متأسفانه این موضوع تداخل در فعالیت صنف نوشت‌افزار است. مسلما نظارتی بر نحوه فروش آن در مدارس نیست و جای تخلف را بر آن‌ها باز می‌کند. آموزش‌وپرورش قول داده است که دراین‌زمینه از مدارس بازرسی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->